תחזיות מרתקות לגבי עולם התשלומים ב-2030

נגיף הקורונה שינה את הדרך שבה צרכנים מסתכלים על אפשרויות מסחר ותשלום. המשבר גרם להאצה ודחיפה של מגמות, ויצר תיאבון עולמי חסר תקדים לשינויים באופן שבו אנשים משלמים.

סליקה אשראי השתנתה משמעותית בשנים האחרונות, ובעתיד הקרוב קצב השינויים בענף התשלומים אמור רק לעלות. חברות נוספות נכנסות כל הזמן לתחום בארץ ובעולם, ומפתחות תעשיות וטכנולוגיות חדשות ללא הרף.

רוצים לדעת איך עולם התשלומים ייראה בשנת 2030? יש לנו כמה תחזיות מרתקות בשבילכם.

מדינות ישיקו מטבעות דיגיטליים משלהן

לצמיחת המטבעות הדיגיטליים יש השלכות מטרידות, על מדינות ריבוניות ובנקים מרכזיים, אשר נמצאים בסיכון לאבד את היכולת לעקוב אחרי זרמים הפיננסיים העוברים בכלכלות שלהם. במצב כזה, מדינות נוספות עשויות ללכת בעקבות סין ולהשיק מטבע דיגיטלי בשליטת המדינה; לדוגמה. באוקטובר האחרון השיקו איי בהאמה את דולר החול. כל מדינה שתעשה צעד כזה, תצהיר את עליונות המטבע הדיגיטלי שלה על פני חלופות לא ריבוניות, אך גם תתחרה במטבעות של מדינות אחרות.

הרגולטורים יעקבו אחר תשלומים ולא אחרי ספקים

עם כל כך הרבה שחקנים חדשים שצצים בעולם התשלומים, לרבות כניסה של רבים לשירותים בנקאיים ואפילו פיננסיים, המערכות הרגולטוריות הולכות ונעשות לא רלבנטיות. במקום מערכות מיושנות אלה,, תצוץ גישה רב לאומית חדשה לרגולציה, באמצעותה כלבי שמירה יעקבו אחר תהליכי תשלומים ולא ספקים בודדים.

שרשרת הערך של התשלומים תיבנה על נתונים

בעולם חדש של בנקאות פתוחה וממשקי API, הערך הגדול ביותר שניתן להפיק ממערכות תשלומים נמצא בנתוני עסקאות ולא בעסקאות עצמן. נתונים כאלה יפתחו מגוון עצום של הזדמנויות חדשות, החל ממאבק בהונאה ועד לתכנון פיננסי מתוחכם עבור צרכנים, כאשר גם לקוחות ארגוניים ייהנו מכך.

תושג הסכמה בינלאומית בנוגע לפרטיות הנתונים

ביסודו של דבר, לנתונים יש פוטנציאל לשנות את שרשרת הערך של תעשיית התשלומים. עם זאת, כדי להשיג יעדים אלו יהיה חיוני ליצור עקביות בינלאומית לגבי חוקי הגנת המידע והפרטיות. ויכוחים על אילו סטנדרטים צריכים לחול בקנה מידה עולמי, מי צריך לשלוט בנתונים, וכיצד הכללים נאכפים, יצטרכו להתנהל בהקשר הרחב יותר של הדיון סביב פרוטקציוניזם וסחר חופשי, במיוחד לאור כוחן של ענקיות הטכנולוגיה ארצות הברית וסין.

כמעט לכל אחד ואחת בעולם יהיה מזהה דיגיטלי ייחודי

היישום הבלתי עקבי של זהות דיגיטלית כיום, גורם לכך שבמדינות מסוימות אנשים יכולים לבצע עסקאות בחופשיות ובקלות בעוד שבאחרות, שבהן קשה יותר לאמת זהויות ונכסים, יש חיכוך הרבה יותר גדול במערכת התשלומים. חסמים אלה יצטמצמו ככל שמדינות לאום וספקי תשלומים יעבדו יחד, כדי לבסס תקני זהות דיגיטלית מוסכמים בינלאומיים. כל זה אמור לקרות תוך מינוף מתגבר והולך של ביומטריה, כולל זיהוי פנים, טביעות אצבע וכו'.

כפי שאתם מבינים, סליקה אשראי ותשלומים ממשיכים להתפתח כל הזמן. נותר לנו רק לחכות ולראות מה עוד עשוי להתרחש.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

תוכנה לניהול משרד

בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית, תוכנת ניהול לידים הפכה לכלי חיוני לשיפור הפרודוקטיביות, ייעול תהליכים וקידום שיתוף פעולה במקום העבודה. פוסט