ממה מורכב תלוש השכר?

ממה מורכב תלוש השכר

למעשה, רבים מסתפקים בנתונים בסיסיים כמו שכר ברוטו ונטו. יחד עם זאת, בתלוש השכר מופיעים עוד מרכיבים רבים ושונים שחשוב להיות מודעים אליהם ולהבינם, בין אם אתם כבר עובדים או שאתם נמצאים בשלב המשא ומתן על חוזה העסקה. אחר המרכיבים הללו מומלץ לפקח על מנת להבטיח את מימוש הזכויות ולהבין את המצב הפיננסי. 

מה כולל תלוש שכר

על פי רוב תלוש השכר יכלול את המרכיבים הבאים: שכר נטו וברוטו לפי שעות או גלובלי, תשלומי נסיעות והוצאות רכב וסלולארי, ימי חופש ומחלה, הפרשות עבור תנאים סוציאליים, בונוסים ואופציות. יש לציין כי מרכיבים אלו כוללים הפרשות המסופקות על ידי המעסיק, העובד וגורמים אחרים. כדי לדעת האם השכר שלכם (או השכר שהוצע לכם) נמוך או גבוה ביחס לאנשים אחרים במשרות דומות, כדאי להיעזר באתרים שונים המציעים טבלאות שכר בחלוקה לתחומים (הייטק, פיננסיים, שיווק ועוד). 

החלק הראשון של תלוש השכר

חלקו הראשון של תלוש השכר מורכב מפרטים קבועים ומצטברים המשפיעים על השכר ועל נתוני העובד. פרטים אלו כוללים לרוב:

  • תאריך תחילת העבודה שקובע את ותק העובד ומשפיע על צבירת זכויותיו. יש לשים לב כי תקופות היעדרות כמו מילואים או חופשה נכללות בוותק המצטבר.
  • ימי חופשה ומחלה – משפיעים על זכויות העובד, בעיקר עבור פיצויים בעת פיטורין או עזיבת מקום עבודה. מרכיב זה נדרש להופיע בחלקו היחסי מידי חודש בהתאם להסכם עם המעביד. כמו כן, יש לבדוק את צבירת יתרת ימי החופשה והמחלה המופיעה בתלוש.
  • ימי הבראה – מגיעים לכל עובד מתום שנתו הראשונה ומשתנים בהתאם להסכם שנחתם מול המעביד.
  • דרגה – קובעת את גובה השכר ומשפיעה על התקדמות הדירוג בעתיד.

הפרשות סוציאליות

חשוב לדעת כי הפרשות עבור תנאים סוציאליים נחלקות למספר סוגים – חובה, הטבה, ביטוח לאומי, מס בריאות וביטוח מנהלים או פנסיוני. הפרשות עבור הטבה כוללות בתוכן כל הפרשה נוספת כמו קרנות השתלמות, והן ניתנות עבור שכר בסיס מבלי להתייחס לשעות נוספות. ביטוח מנהלים או פנסיוני שבעליו הוא המעסיק מורכב מתשלומי עובד ומעביד, ולרוב יכלול ביטוח חיים, הפרשה פנסיונית וכיסויים עבור מצבים של אובדן כושר עבודה או נכות. יש לציין כי בעיקר מעסיקים בענף ההייטק מפרישים גם תגמולים בתלוש השכר עבור קניין רוחני, אופציות ותגמולים גלובליים עבור שעות נוספות. חשוב לוודא כי הפרשות אלו ניתנות כבר משנת העבודה הראשונה ובהתאם לסכומים שסוכמו מראש עם המעביד.

פירוט נסיעות והוצאות רכב בתלוש השכר

בסעיף נסיעות מפורטות הוצאות רכב המשתנות בין רכב ליסינג או רכב חברה, וכן מימון עלויות דלק או נסיעה בתחבורה הציבורית. חשוב לשים לב שסכום חיוב הרכב תואם את סוג הרכב של העובד.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

תוכנה לניהול משרד

בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית, תוכנת ניהול לידים הפכה לכלי חיוני לשיפור הפרודוקטיביות, ייעול תהליכים וקידום שיתוף פעולה במקום העבודה. פוסט