הקרב על המשקיעים: השקעות נדל"ן או מניות – מה אומר בנק ישראל?

השקעות נדלן או מניות

הדילמה בין השקעות נדל"ן לבין מניות ידועה מראש. זה אחר זה משקיעים בוחנים את האופציות הקיימות במטרה אחת ברורה – להשקיע במקום הנכון, במבט לטווח הארוך או הקצר. בכתבה שפורסמה לאחרונה באתר גלובס ולפיה בנק ישראל השווה בין שתי האופציות, הוא הגיע למסקנה ברורה: השקעות בנדל"ן הניבו בעשור האחרון תשואות גבוהות מאשר השקעות במניות. אולם, בחישוב לטווח הארוך מניות עדיין מובילות.

בעוד הקרב על המשקיעים עדיין מהדהד באוויר, דבר זה היטיב עם המשקיעים ואפשר להם לבחור את ההשקעות המתאימות להם מבחינת טווח זמנים. או אז הגיעה ההשוואה של בנק ישראל אשר חישב את התשואות הממוצעות בהשקעות נדל"ן ביחס למניות בטווח של שלושת העשורים האחרונים.

נתונים, רבותי, נתונים

התשואה על מניות עמדה על 7.59% ברוטו על פי מדד תל אביב 125, ונטו של 6.06%. התשואה על השקעות נדל"ן עמדה על 5.76% ברוטו ו-4.87% נטו. נשמע אמנם תמוה, אך נסביר כי ההשוואה של בנק ישראל לא כללה את המינוף שלוקחים המשקיעים על הדירות שיכול להעלות את התשואה על ההון, וזאת תודות לריבית הנמוכה בשוק. מאז שנת 2008 עלו לסדר היום שני פרמטרים בולטים אשר היטיבו עם משקיעי הנדל"ן: מחירי הנדל"ן זינקו ועדיין מזנקים מעלה והריבית הנמוכה על לקיחת המשכנתאות. לעומת זאת, התשואות הנמוכות על אפיקי השקעה אחרים לטווח קצר אף הן מותירות דילמות של ממש.

אלטרנטיבה חדשה נוקשת בדלת

בהשקעות נדל"ן היתרונות הם רבים, שהרי תוכלו ללוות משכנתא בריבית נמוכה על מנת לרכוש את אותו נכס שבו אתם מעוניינים להשקיע, אך יש לקחת בחשבון גם מס רכישה על הנכס. כאן אין עניין של פיזור ההשקעה כמו במניות, ולכן יש צורך לגייס סכום התחלתי גבוה. אולם יש אופציה נוספת למי שמעוניין לוותר על לקיחת משכנתא, הנפוצה מאוד בשנים האחרונות – הכירו את ההשקעות החברתיות המאפשרות לכם למקסם רווחים תוך גידור סיכונים.
גיא מעוז מ"כלל" השקעות מספר: "כיום, ישנן מספר חברות שזיהו את העלייה הגדולה במחירי הנדל"ן מחד ואת הביקוש הגדול שנוצר להן מאידך בשל ההתעניינות של רבים בהשקעות אלה. יחד עם זאת, לא תמיד יש לאלה המעוניינים להשקיע את הסכומים הדרושים להשקעה בנכס משלהם ולכן פיתחו פתרונות שונים המערבים היבטי חברתיות ושיתופיות באופן גמיש ומקורי, מה שמקנה כמעט לכל אחד אפשרות לקחת חלק ולהנות מרווחים".

רגע, בואו נעשה סדר ונראה מה אפשר לעשות עם 25 אלף דולר

עולם ההשקעות בנדל"ן מכיל את אותה תשוקה הקיימת בשוק ההון אך יחי ההבדל הדק – כאן הסיכון כמעט שאינו קיים. ואם נוסיף לתמונה את הממצאים העיקריים של דו"ח בנק ישראל נגלה כי בעשור האחרון השקעות בנדל"ן הניבו תשואות גבוהות יותר מאשר השקעות בשוק ההון.
נחזור לענייננו, מה באמת עושים כאשר מדובר בהון עצמי נמוך יחסית? מעוז מוסיף, "כאן נכנסות לתמונה חברות השקעה גדולות המציעות למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה – להשקיע סכום נמוך יחסית (החל מ-25 אלף דולר), כאשר המשקיע בוחר את הפרויקט שהוא מעוניין להשקיע בו מבין ההיצע הקיים".

אז תכל'ס, מה מציעים למשקיעים?

החברות מציעות למשקיעים להיחשף להשקעות נדל"ן בינלאומיות שנבחנו מראש – "ממש הזדמנויות שהיו בעבר נחלתם של משקיעים גדולים ומוסדיים בלבד. אפשר לצפות בהשקעות נדל"ן איכותיות, להתעדכן בהתקדמות ההשקעה, לקבל דו"חות פיקוח ומידע שוטף. בשורה התחתונה, מדובר באלטרנטיבה ראויה לגיוון תיק ההשקעות תוך מקסום רווחים".

ואפשר גם לקבל ליווי צמוד ולהתחבר לקהילת משקיעים מנוסים. כאן נכנסת לתמונה הזירה החברתית שדי מזכירה את הרשתות החברתיות ודעת ההמונים, כך שניתן על ידי רישום להיחשף לרזי שוק הנדל"ן הגלובלי ולחבור לקהילת משקיעים תוססת ובועטת.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

תוכנה לניהול משרד

בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית, תוכנת ניהול לידים הפכה לכלי חיוני לשיפור הפרודוקטיביות, ייעול תהליכים וקידום שיתוף פעולה במקום העבודה. פוסט