העצמת מנהלים ככלי למינוף עסקי

העצמת מנהלים

עד המהפכה התעשייתית, היה קל לעמוד בכך, שכן בתי עסק ומפעלים העסיקו מספר מצומצם של עובדים, אותם, לרוב, הכירו המנהלים אישית והיו מעורים גם בחייהם שמעבר לשעות העבודה, בשמחותיהם ובמאורעות העצובים שהם חוו. המהפכה התעשייתית העבירה את מרכז תשומת הלב ויחס ההנהלה מן העובד אל התפוקה ועובדים הפכו לכלים יוצרי-תפוקה ותו לא. השנים האחרונות מציפות על פני השטח יותר ויותר חברות אשר טוענות כי השקעה בעובדים ובמנהלים (דרך תוכניות פיתוח מנהלים) מגבירה את התפוקה ומהוות מצב של Win-Win עבור כולם.

מה טבעי יותר לארגון מפיתוח המנהלים?

העיקרון הפיטרי (Peter Principle) הניהולי של לורנס ג'יי פיטר גורס, כי כל עובד מצליח יקודם מתפקידו, כל עוד יבצע את תפקידו בהצלחה. התקדמותו למעלה בסולם הדרגות הניהוליות תיעצר בתפקיד הראשון אותו לא יבצע כהלכה. גם אם מדובר בטענה הומוריסטית שלא הוכחה מחקרית, יש להודות כי ניהול הוא מלאכה מורכבת ומאתגרת, בכל תחום שבו נפגוש בו. לרוב, הוא דורש בין שילוב יכולות מקצועיות ליכולות אישיות ובאופן צפוי למדי, נקודת התורפה של מנהלים רבים אינן היכולות המקצועיות, אלא הכישורים הניהוליים ותכונות האופי האישיות.

פיתוח מנהלים – מנקודת מבטו של המנהל

מנהלים בארגון משמשים מעין שכבת ביניים בולמת זעזועים בין העובדים לבין הדרג המנהל. לעיתים, נאמנותם חצויה בין הדרגים השונים: בין הדרג המנהל (הכולל מנהלים אחרים בארגון), שעליו הוא נמנה כעת, ובין העובדים, אשר מבחינה מקצועית יש לו שפה משותפת עימם. ניתן לזהות את הדואליות הבעייתית הזו בעיקר במקרים בהם המנהל צמח מתוך הארגון עצמו ולא הוצנח מבחוץ על ידי ההנהלה. פיתוח מנהלים מעניק למנהלים את הכלים לפתור את פיצול האישיות הזה אותו הם חווים, בנוסף לכלים ניהוליים נוספים.

פיתוח מנהלים – מנקודת מבטו של הארגון

כאשר ארגון מעניק למנהליו את הכלים הנכונים שמסייעים לו במילוי תפקידו, התוצאה איננה רק נקודתית – מנהל מוצלח, אלא עמוקה בהרבה יותר מכך. היא מאפשרת למנהל לפתח נאמנות ולויאליות לארגון, שכן היא מחברת אותו לאג'נדה, לחזון ולמטרות הארגון (גורמים שאולי לא פגש, בטרם נכנס לעמדת הניהול). היא מאפשרת לו תמונת מבט כוללת והבנה טובה יותר של המציאות העסקית בתוכה מתפקד הארגון והמציאות הארגונית בתוכה הוא והעובדים שתחתיו פועלים. תוכנית פיתוח מנהלים קבוצתית טובה אף תאפשר למנהל ליצור דיאלוגים עם מנהלים ותיקים ממנו, להחליף דעות, להתגבש וליצור קשרים שישרתו את יכולות הניהול שלו, ובשורה התחתונה, גם את מטרות הארגון.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

תוכנה לניהול משרד

בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית, תוכנת ניהול לידים הפכה לכלי חיוני לשיפור הפרודוקטיביות, ייעול תהליכים וקידום שיתוף פעולה במקום העבודה. פוסט