6 דרכים להיות משכנע יותר ברשת החברתית

שכנוע ברשתות החברתיות

כיצד תהיו משכנעים יותר כלפי לקוחות ברשת החברתית? אחד הספרים הטובים ביותר בנושא שכנוע נקרא “Influence”, ובו ארתור רוברט קאלדיני מתאר שישה אלמנטים של שכנוע אפקטיבי. להלן אשתף את הטקטיקות הללו תוך ניתוח הדרכים שהן יכולות להיות מיושמות כלפי קהל הרשת החברתית.

1. הדדיות – הטריק הישן ביותר בספר. הדדיות מושתתת על התיאוריה שאם תתנו משהו כמתנה ותבקשו מהנמען לתמורה – תיענו בחיוב. לדוגמא, Dropbox מציעה מקום אחסון חינם בנפח של 2GB תוך שהיא מבקשת מהמשתמש לשתף את השירות עם חבריהם ומזכה על כך ב250MB נוספים. זו הדדיות. עוד טקטיקה רווחת ברשת החברתית היא חלוקה חינמית של ספרים מקוונים )ebooks(. למשל, לאחר שלקוח מוריד ספר מקוון בחינם, עודדו אותו להירשם לבלוג/דף הפייסבוק/חשבון טוויטר שלכם: “עכשיו שהספר ברשותכם, אכפת לכם לעקוב אחריי בטוויטר?”.

2. עדות חברתית – אל תישארו מאחור. כאשר מדברים על לקיחת החלטות, אנחנו נוטים לפנות לאנשים אחרים לקבלת רמזים. זה נקרא עדות חברתית. מצ”ב כמה שימושים לעדות חברתית בעולם הרשתות החברתיות: – ספירת עוקבים/נרשמים – האם המון אנשים עוקבים אחרי הבלוגר הזה? אז כנראה כדאי גם לך. – ביקורות – אם אתם רואים שישנן 500 ביקורות על ספר כלשהו בדירוג ממוצע של 4 כוכבים, סביר יותר שתרצו לרכוש אותו מאשר ספר ללא ביקורות. – תגובות – פוסט עם מאות תגובות מעיד שהוא טוב מאוד (או מאוד שנוי במחלוקת). לכן תתפתו יותר לבדוק על מה מדובר. – ספירת שיתופים – אם אתם רואים שכתבה כלשהי שותפה בטוויטר 1200 פעם, סביר יותר שתקראו אותה מאשר כזו ששותפה 50 פעם. בשורה התחתונה: בכל מה שקשור לרשת חברתית, קהל גדול שווה זהב.

3. לייק – אהבתי. כאשר קאלדיני מדבר על “אהבתי”, הוא לא מתכוון לכפתור “לייק” בפייסבוק. הוא מתכוון : האם אנשים אוהבים אותך? הרי כמה רעיונות ליישום הנקודה הזאת ברשת החברתית. – היו חמים ואישיים – בין אם אתם עם לינקדאין או גוגל+, תקשרו עם אנשים בדרך שהייתם מדברים איתם במסיבת קוקטייל. – תנו לאנשים מה שהם רוצים – לדוגמא, אם ידוע לכם שמישהו מחפש מחקרים על פרסום באפליקציות סלולריות ואתם נתקלים באינפורמציה הקשורה לכך, שתפו אותה עימו. – היו מנומסים – לרוע המזל, קל מאוד להוציא קיטור ברשת האינטרנט, אך אסור לעכם לעשות זאת. אם אין לכם דבר טוב להגיד, אל תאמרו דבר. – הצחיקו – אם אתם ניחנים בחוש הומור, הפגינו אותו ברשת. אנשים אוהבים לצחוק, אפילו אם ההקשר הוא מקצועי.

4. סמכות – מדוע אתם חייבים להקשיב לי. כיצד מתבטאת סמכותיות ברשת החברתית? שמירה על קשרים עם מותגים וחברות מוכרות היטב יכולה רק להועיל. למשל, אם אחד המאמרים שלכם הופץ בהוצאה ברשת או מחוצה לה, הציגו את התוכן הזה בחשבונות הרשת החברתית שלכם. אם אי פעם פרסמתם ספר או בניתם חברה מצליחה, אתם נחשבים לסמכות. פיתחתם אפליקציה? אתם מומחים. הדגישו את ההישגים יוצאי הדופן שלכם בקשרים שלכם שרשת החברתית ותוכלו להישג השפעה גדולה יותר בקרב הקהל שלכם.

5. מחסור – הזדמנות אחרונה להיות פופולרים מחסור הוא דרך נוספת לתאר מגבלה כלשהי במשאבים שלכם. כאשר מדובר ברשת החברתית, שלבו את החוסרים במאמצים שלכם. – הגבילו את האינטרקציות הרשתיות שלעם – ג’יימס אלטאצ’ר מאחר 30 דקות של שאלות ותשובות בטוויטר שלו בכל יום חמישי. אנשים מציפים אותו בשאלות בזמן הזה משום שהם יודעים שהוא איננו זמין בזמנים אחרים. – הקציבו זמן לאינטרקציות שלהם – תשומת לב רשתית היא מוגבלת. לכן, זהו את הזמנים הטובים ביותר ליצור את הקשרים החברתיים שלכם. היו בקיאים בתשמון ברשת החברתית ותגדילו את הביצועים שלכם. – הציבו דד-ליין – אלצו אנשים לפעול במהירות בכך שתקציבו זמן לזמינות מוצר או הזדמנות.

6. מחויבות והתמדה – אל תמרו את פיכם כאן הכל משתלב יחד. לאורך כל התהליך של ביצוע הטקטיקות ברשת החברתית, עליכם תמיד לבקש ביטויים שונים של מחויבויות. לדוגמא, בקשו מאנשים לשתף EBOOK לפני שהם מורידים אותו. ברגע שהורידו אותו, הזכירו להם את ההבטחה!

דחפו את התחייבויות הללו משום שרוב האנשים לא אוהבים את חוסר העקביות בעצמם. אם הם התחייבו לעשות משהו, ככל הנראה שהם יבצעו אותו. מסקנה כדי להיות מוצלחים הן בחיים והן בעסקים, עליכם לבקש עזרה מאנשים. אך ראשית, אתם חייבים לשכנע אותם לשתף פעולה עם הבקשה שלכם. הרשת החברתית מאפשרת לכם לעשות זאת ע”י מתן כלים שיהפכו אתכם למשכנעים טובים, בין אם מדובר בעולם האינטרנט או מחוץ לו. באילו דוגמאות אחרות של שכנוע ברשת החברתית אתם נתקלתם?

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

תוכנה לניהול משרד

בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית, תוכנת ניהול לידים הפכה לכלי חיוני לשיפור הפרודוקטיביות, ייעול תהליכים וקידום שיתוף פעולה במקום העבודה. פוסט