רמת המקצועיות של בעלי המקצוע

מקצועיות של בעלי המקצוע

כאשר אתם מחליטים לשכור את שרותיו של בעל מקצוע כל שהוא, לאחר שבחנתם את כל האפשרויות העומדות בפניכם, מן הסתם חשוב יהיה לכם שבעל המקצוע שתזמינו יהיה אמין, ישר ולא יקר, או יותר מדויק – שהמחיר עבור השרות שהוא ייתן לכם יהיה הוגן ויתאם את העבודה אשר מיועד לבצע עבורכם

אולם, יש פרמטר אחד חשוב  ומשמעותי, שלא תמיד כולם לוקחים אותו בחשבון והוא רמת המקצועיות של בעל המקצוע. האם בעל המקצוע מקצועי דיו והוא כשיר ויודע לטפל נכון וביעילות לבצע את העבודה לה אנו זקוקים? האם הוא הוא בעל הכישורים הנדרשים ההכשרה והניסיון להתמודדות עם מה שאתם דורשים ממנו? לרב נוטים האנשים לקבל את ההצעות הזולות יותר מבלי ממש לבחון את רמת המקצועיות הנדרשת, או שלעתים הם אפילו לא ממש יודעים אותה.

הסיכון בחוסר מקצועיות

הזמנתם בעל מקצוע מסיבה כל שהיא. אם מדובר על תיקון תקלה למשל, הרי  שאם העבודה לא תבוצע בצורה מקצועית בצורה מספקת, הרי שבסופו של דבר יכול להיגרם יותר נזק מאשר תועלת, או לחילופין התקלה תחזור על עצמה והכסף אותו השקעתם ירד לו לטמיון ובנוסף עליכם יהיה לשלם שוב על תיקון אותה תקלה, עם כל הטרחה של חיפוש בעל מקצוע אחר והתעסקות עם כל הנושא מחדש.

ניקח כדוגמה נוספת  הקמה של פרויקט חדש כל שהוא. אם בעל המקצוע או בעלי המקצוע שתשכרו את שרותם  לטובת הקמת הפרויקט לא יהיו מתאימים, מקצועיים ולמודי ניסיון דיים, הדבר יכול להוביל להתמוטטות הפרויקט ולכישלונו. מעבר להפסד הכספי, בזבוז משאבים וירידתם לטמיון, יכולות להיות שתי השלכות – האחת לרדת מהפרויקט בשל היאוש ומפח הנפש. השנייה היא לנסות להרים את הפרויקט מחדש או, אם ניתן לשקמו, הפעם, באמצעות בעלי המקצוע המתאימים למשימה.

בשני המקרים, בהיבט הכלכלי, השקעתם כסף ולא קבלתם תמורה נאותה אם בכלל.

מיהו בעל מקצוע מקצועי?

שאלה זו אינה פשוטה, אך ניתן ל"כמת" או לתאר בצורה כל שהיא את רמת המקצועיות של בעל המקצוע  באמצעות שני פרמטרים מרכזיים: הידע והניסיון. פרמטר הידע הוא אלמנט הנרכש באמצעות לימודים במוסדות שונים, קורסים, מכללות, מוסדות לימוד אקדמיים וכדומה. האישור על הידע הנרכש, ניתן באמצעות תעודת הסמכה ומשמשת כאסמכתא  לבעל המקצוע על שעמד בכל דרישות הלימודים והוא ראוי ומוסמך לעסוק במקצוע.

לעומתו, פרמטר הניסיון הוא אלמנט נרכש לאורך זמן עם ביצוע יותר ויותר התנסויות במקצוע ורכישת מיומנויות בתחום המקצוע. כאן יבואו לידי ביטוי כישוריו של בעל המקצוע ויכולתו ללמוד תוך כדי התנסות בעבודה  כיצד להתמודד עם האתגר הבא מולו יעבוד בפעם הבאה. כמובן שהרצוי הוא שבעל המקצוע יהיה בעל תואר מוסמך כל שהוא  ובעל ניסיון רב, אך אין זה תמיד המצב המצוי.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

תוכנה לניהול משרד

בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית, תוכנת ניהול לידים הפכה לכלי חיוני לשיפור הפרודוקטיביות, ייעול תהליכים וקידום שיתוף פעולה במקום העבודה. פוסט