מידול אינפורמציה נכון של מבנה

נתוני BIM יכולים לספק מודלים מקיפים שיכולים לארגן את הבנייה ולספק מידע חשוב על ביצועי הפרויקט. BIM מספק לבעלים, מעצבים, קבלנים ומפעילים את האמצעים ליצור, לארגן ולהשתמש במידע לאורך מחזור החיים של פרויקט. BIM יכול לפצות על אובדן המידע הקשור לניהול הפרויקט על ידי צוות התכנון, צוות הבנייה ובעלי/מפעילי הבניין בכך שהוא מאפשר לכל צוות להוסיף ולהתייחס לכל המידע שנרכש במהלך תקופת הבנייה. לאנשי המקצוע המעורבים בפרויקט, BIM מאפשר לצוות התכנון לשתף מודל מידע וירטואלי (אדריכלים, אדריכלי נוף, מודדים, מהנדסים אזרחיים, מהנדסים אזרחיים ועוד).

ניתן לחשוב על BIM כתהליך וירטואלי המקיף את כל ההיבטים

הדיסציפלינות והמערכות של מתקן בתוך מודל וירטואלי אחד, המאפשר לכל חברי צוות הפרויקט (בעלים, אדריכלים, מהנדסים, קבלנים, קבלני משנה וספקים ) כדי לשתף פעולה באופן הדוק יותר. באופן מדויק ויעיל מאשר תהליכים מסורתיים. זה מאפשר למודל להישאר עקבי ומתואם לאורך התהליך כך שמהנדסים אזרחיים, אדריכלים, מהנדסי תכנון, מעצבים, מנהלי פרויקטים וקבלנים יכולים לעבוד בסביבה שיתופית יותר. כדי ש-BIM יהיה כלי יעיל, כל הצדדים המעורבים חייבים לעבוד יחד לקראת מטרה משותפת ליצירת ייצוג מדויק של פרויקט בנייה הכולל את המידע הדרוש כדי לגרום למבנה לעבוד (איור 1). כלומר, התפיסה העיקרית של BIM מבוססת על מתן ייצוגים דיגיטליים מונחה עצמים של מבנים בצורה של מודלים עשירים בנתונים ומאפשרים מודלים וניתוח של מודלים אלו למטרות תכנון/בנייה/תפעול [38].

BIM מורכב בעיקר מתפיסות מידול תלת מימד כמו גם טכנולוגיית מסדי מידע ותוכנות תואמות בסביבת שולחן עבודה שבה אדריכלים

מהנדסים וקבלנים יכולים להשתמש עבור תכנון מבני והדמיית בנייה. כמו כן, בטכנולוגיית BIM ניתן לבנות מודל וירטואלי מדויק של מבנה בצורה דיגיטלית, ועם השלמתו יכיל המודל הממוחשב את כל הנתונים הרלוונטיים והגיאומטריה המדויקת הדרושים לתמיכה בפעולות הבנייה, הייצור והרכש הנדרשות. פּרוֹיֶקט. טכנולוגיות מתקדמות כגון Building Information Modeling (BIM) משנות זאת על ידי שיפור הן בתהליכים והן בטכנולוגיות המשמשות בתהליך הבנייה. טכנולוגיות BIM קיימות מאז שנות ה-70 ונמצאות בשימוש נרחב בארכיטקטורה, הנדסה ובנייה, אך רק בשנים האחרונות קל יותר לאומדנים לבנות הערכות באמצעות מודלים ותוכן דו-ממדיים.

לכן

BIM הוא בעל עניין רב בתעשיית AEC, במיוחד בתחום הנדסת מבנים. עם זאת, ישנן עדויות בספרות התומכות ביתרונות של BIM עבור תחומים ודיסציפלינות שונות בשרשרת האספקה של AEC [7, 8]; BIM כולל נהלי תוכנה ועיבוד מידע לתכנון, תיעוד, הדמיה ודיווח מבנים בהתאם למדיניות, תקנים, תקנות וכו' חפצים ומבנים אחרים. זה עוזר למומחי AEC לדמיין בניינים עתידיים בסביבה וירטואלית, לתכנן תהליכי בנייה קרובים ולזהות כל בעיות עיצוב, בנייה או תפעול [1]. הוא משתמש בדרך כלל בתוכנת הדמיית בניין דינמית תלת מימדית בזמן אמת כדי לנהל ולשפר את הביצועים של עיצוב ובניית בניינים.

זהו תהליך שיתופי המאפשר לאדריכלים

מהנדסים, יזמים, קבלנים, יצרנים ואנשי מקצוע אחרים בבנייה לתכנן, לתכנן ולבנות מבנה או בניין בתוך מודל תלת מימדי. שימוש במודל BIM ברמה 3 לזיהוי הפרעות דיגיטליות: אחד ממקרי השימוש העיקריים עבור BIM. מערכות ה-BIM המתקדמות ביותר כוללות מסד נתונים של כל המידע והמודיעין הקשורים לבניין, לרבות מידע על רצף בנייה, עלויות וניהול מחזור חיים, המאפשרים ניהול מסמכים, שיתוף פעולה ומידול במהלך הבנייה לאורך כל מחזור החיים של הפרויקט. בנוסף, מודלים מונעי מסד נתונים ב-BIM מאפשרים למעצבים, צוותי בנייה, מהנדסים ואדריכלים לגשת ולערוך מידע בנייה רלוונטי באמצעות פורמטים גרפיים מוכרים, הכל בתוך מערך נתונים אחד.

טכנולוגיית BIM מאפשרת לבעלים לספק בקלות מידע מפורט ועדכני על תהליך הבנייה

שבו הם יכולים להשתמש כדי לתחזק את הבניינים שלהם בצורה חסכונית יותר. יתר על כן, השימוש ב-BIM בתכנון מבני יכול להפחית את מספר רכיבי הבקשה למידע (RFI) לקבלנים ולהמחיש עיצובים עבור לקוחות ובעלי עניין אחרים [39]. הסעיפים הבאים מתארים חלק מהשימושים של BIM בניהול מתקנים (FM), אם כי ישנן הזדמנויות רבות אחרות עבור BIM ו-FM בהתבסס על צרכי הבעלים למודלים ומידע במהלך תפעול ותחזוקה של מתקנים. על התרשים. איור 5 מציג גישת BIM לניהול נכסים של רכיבי מתקן.

אם מתוכנן

ניתן להגדיר את הנתונים הדרושים למעקב תחזוקה ב-CMMS במודל הבניין על בסיס מידע המשמש גם לתכנון ובנייה ומוכן להזנה למערכת ניהול הנכסים בסיום הפרויקט. נתונים אלו מאפשרים לממשלות, לעיריות ולמנהלי נכסים לקבל החלטות מושכלות על סמך המידע שמספקים המודלים, גם לאחר בניית הבניינים. בסיומו, מודל מידע הבניין מכיל את הגיאומטריה המדויקת והנתונים הנלווים הדרושים כדי לתמוך בעבודות התכנון, הרכש, הייצור והבנייה הנדרשות לבניין (Eastman et al.

בבסיסו

Assemble משתמשת בבניין תלת-ממדי. מודל מידע (BIM) לספק נתוני עיצוב מדויקים ועדכניים התומכים בתהליך VE יעיל. Assembles, פלטפורמת ניהול נתונים מבוססת מודל מבוססת ענן, מעניקה לכל משתתפי הפרויקט את היכולת לגשת למידע המודל ולהבין בקלות את הפריטים הנדונים , כמויות ועלויות, ללא קשר למיקומן הפיזי, מה שמקל על עבודת צוות. זוהי אבן היסוד של מצוינות הנדסית אמיתית. מידע זה במודל BIM מועבר באמצעות מרחב מקוון נגיש הדדי המכונה סביבת הנתונים המשותפים (CDE) והנתונים שנאספים נקרא מודל המידע. הלקח החשוב ביותר שנלמד עד כה הוא ש-BIM אינו רק ייצוגים תלת מימדיים, אלא אוסף של מידע (נתונים). , מסמכים, מודלים, שרטוטים וידע) משותפים על פני מספר פלטפורמות וחברי צוות.

בעתיד

מודל BIM יכול לאפשר למנהלי מתקנים לקבל תובנות בשלב מוקדם יותר שיכולות להשפיע על התכנון והבנייה. המכון האמריקאי לאדריכלים פרסם לאחרונה תערוכת BIM כדי לסייע לבעלי עניין בפרויקט להגדיר את תוכניות הפיתוח שלהם BIM להעברת פרויקטים משולבים (תכנון אדריכלי ובנייה 2008). מצגת זו יכולה לעזור לבעלי עניין בפרויקט לזהות מודלים של הסכמי ניהול, כמו גם דרישות הורות, בעלות ופיתוח בשלבים שונים של הפרויקט. מועצת BIM(r) של המכון הלאומי למדעי הבנייה, באמצעות פרויקט NBIMS-US, פועלת לפיתוח הסטנדרטים הדרושים להנעת חדשנות בתהליכים ובתשתיות, כך שמשתמשי קצה בכל ההיבטים של התעשייה יוכלו לגשת ביעילות למידע הם צריכים ליצור ולנהל מבנה אופטימלי.

NBIMS-US(tm) מספקת תקנים מבוססי קונצנזוס על ידי הפניה לתקנים קיימים

תיעוד חילופי מידע ומתן שיטות עבודה עסקיות מומלצות ברחבי הסביבה הבנויה. ממשלת רוסיה אישרה שורה של תקנות להקמת מסגרת חוקית לשימוש במודלים של מידע מבנים בבנייה ולעידוד השימוש ב-BIM בפרויקטים ממשלתיים. עם BIM, אתה יכול להשתמש במודלים של מפרט כדי ליצור, לנהל ולפרסם מפרטי פרויקט. עם תצוגות מודל עיצוב, היפר-קישורים ושרטוטי BIM, אתה יכול להיות בטוח שהשרטוטים שלך מעודכנים, הם מייצגים במדויק את הפרויקט שלך, ושהאנשים הנכונים מקבלים את כל ההנדסה, התיעוד והתמיכה שיש להם. בנה ותפעל.
למידע נוסף על מידול אינפורמציה נכון של מבנה באפשרותך לבדוק ב- deko-israel.co.il
עבור עוד פרטים נוספים בתחום של מידול אינפורמציה נכון של מבנה מומלץ לבדוק כאן:

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

תוכנה לניהול משרד

בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית, תוכנת ניהול לידים הפכה לכלי חיוני לשיפור הפרודוקטיביות, ייעול תהליכים וקידום שיתוף פעולה במקום העבודה. פוסט