כך תחסכו בהוצאות שלכם על מזון ותמנעו מבזבוזים מיותרים

חיסכון בהוצאות על מזון

אף על פי שנושא יוקר המחייה קריטי מאוד לישראל, הנטייה להוציא יותר מהדרוש על מוצרי צריכה יומיומיים היא תופעה גורפת, לכן כדאי לשים לב למספר שינויים שקל לבצע בהתנהלות היומיומית שלכם, אך בטווח הארוך יכולות לחסוך לכם סכומים משמעותיים ביותר.

רק קנייה אחת בשבוע

אחת הסיבות לכך שההוצאות גדולות מדי היא התדירות הגבוהה מדי של ביקורים ברשתות המזון ובמכולת. אם תעשו את הקניות שלכם פעם אחת בשבוע בלבד – הסיכויים לרכישות מיותרות שרק יכבידו על הארנק יקטנו. כדי שלא תישארו רעבים, תדאגו לרשימה מסודרת של קניות חשובות בכל פעם.

כמה ארוחות קונה הכסף שלכם?

דרך נוספת לשנות את החשיבה שלכם על אוכל, היא לחשב כמה ארוחות יוצר לכם הסל שקניתם. על פי ההיגיון, הרבה יותר משתלם לרכוש קטניות, ירקות פשוטים ונגישים כגון גזרים, קישואים וכדומה. למרבה המזל, התוצאה תהיה ארוחות הרבה יותר בריאות.

לימדו לבשל

אחת הדרכים היעילות ביותר לחסוך היא ללמוד לבשל ארוחות מעניינות ומגוונות מהמרכיבים שציינו בסעיף הקודם: מג'דרה, ירקות קלויים בתנור, דג מאודה – רוב הדברים הפשוטים ביותר יכולים לעלות פחות ולהעניק ערך רב גם לכיס וגם לתחושת השובע שלכם.

איכלו בחוץ רק באירועים מיוחדים

רכישות חכמות של אוכל שיסדרו אתכם עם מספיק מרכיבים לארוחות מהירות, יאפשרו לכם לקחת אוכל לעבודה ולהמעיט בהזמנת פיצה, סושי ושאר הוצאות יקרות. אכילה בחוץ אמורה להיות סיבה למסיבה, אירוע מיוחד – ולא משהו יומיומי ויקר מעבר ליכולות שלכם.

קנו מים – לא משקאות קלים

במחיר של בקבוק קולה וחצי אפשר לקנות שישיית מים מינרליים – גם בריא יותר, וגם מהווה פעמים רבות תחליף לנשנוש, כי ידוע שחלק משמעותי מהתקפות הרעב שלנו הן בעצם צמא שפענחנו בטעות כרעב.

אל תסתכלו לצדדים בזמן שאתם מתקדמים לקופות

זה אחד מהטריקים השיווקיים שהמציאו מומחים בתחום זה עוד בראשית תולדות הסופרמרקטים – מיקום של דברים קטנים ומפתים ליד הקופות כדי לשכנע אתכם שממש לא תוכלו להסתדר בלי המסטיקים לאוטו או הכוסות הנוספות למטבח. אם לא חשבתם על קנייה של הדברים האלה בזמן הרכבת רשימת הקניות בבית – סימן שאינכם זקוקים לזה.

ערכו "חפירות" במדפים

ברשתות המזון יש מבחר רב יותר ממה שנראה במבט ראשון: מגוון מותגים זולים ולא פחות איכותיים מהמותגים המפורסמים. כל מה שצריך הוא להסתכל מסביב – למעלה, למטה ועמוק יותר במדפים. אל תרכשו מותג רק משום שהוא נראה מוכר. אין זה חבר או קרוב משפחה. נסו משהו חדש, בעיקר אם הוא זול יותר.

השוו מחירים באינטרנט

אתם בטוחים שרשת המזון שבה אתם קונים היא הזולה ביותר? דברים משתנים מהר מאוד. כיום יש מבחר רחב של כלים המאפשרים להשוות מחירים בין הרשתות השונות. הרשו לעצמכם לשנות את הרגלי הקנייה שלכם, זה גם יפתח לכם מגוון של מאכלים חדשים ומרגשים במחירים דומים, וגם יעזור לכם להיות צרכנים מודעים יותר. זה גם מה שעשוי להביא לשינויים שם למעלה, בסופו של דבר – הקהל מצביע ברגליים ובכרטיס האשראי, ולא רק במחאות הקוטג' הנקודתיות.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

תוכנה לניהול משרד

בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית, תוכנת ניהול לידים הפכה לכלי חיוני לשיפור הפרודוקטיביות, ייעול תהליכים וקידום שיתוף פעולה במקום העבודה. פוסט