טיפים לשמירה על המזגן

טיפים לשמירה על המזגן


קיומו של מזגן בבית נחשב לאחד היתרונות הגדולים בו, ופעמים רבות הוא יכול אפילו להעלות את ערך הדירה. אך חשוב לזכור כי את ההנאה הגדולה הזו צריך גם לתחזק, כדי שהיא תמשיך להיות יעילה ואיכותית באותה מידה גם לאורך שנים. כדי להבטיח שהמזגן שלכם ימשיך לעבוד כראוי ולא תידרשו להזמין טכנאי מזגנים לעתים קרובות לצורך תיקון, מומלץ לנקות אותו אחת לכמה זמן, וכן לבצע עוד מספר פעולות נוספות.

שלב ראשון – איך מנקים מזגן?

ראשית, החלק החשוב ביותר הוא המסנן – שנוטה לצבור אבק ולפגוע ביעילות המיזוג, ובמקרים חמורים הוא עלול לפגוע גם בחלקיו הפנימיים יותר של המכשיר. לכן חשוב להקפיד על ניקוי תכוף של המסנן עצמו כל כמה חודשים, אך כמובן לדאוג גם לניקוי של כל החלקים האחרים הניתנים לניקוי. רוב חלקי המזגן אינם נשלפים החוצה כמו המסנן, ולכן חשוב לנקות את מה שניתן באופן שלא יפגע במערכת: הצטיידו במטליות דקות ובעצמים חדים וארוכים שיוכלו לסייע לכם להגיע למקומות נידחים, ובד בבד השתדלו שלא לעשות שימוש בהרבה מים כדי למנוע קצרים ונזקים אחרים.

שלב שני – ניקוי צינור הניקוז

את הצינור המנקז נהוג לנקות בדרך כלל כאשר מתעוררת תקלה, אם כי כמו ניקוי המזגן עצמו מומלץ לעשות זאת גם אחת לכמה זמן: הניקוי נעשה בקלות באמצעות הפעלת לחץ אויר, או לחלופין בעזרת מקל. תיקון זה ימנע טפטופים של מים בהמשך, ובמקרים של נזק מתמשך הוא יכול לחסוך לכם מאות ואלפי שקלים לטיפול בקיר וצביעתו מחדש. מעבר לכך, כמובן שכדאי להזמין טכנאי גם לביקורת תקופתית, כדי למנוע מצב של תיקון מזגנים יקר יותר אחר כך.

התקנה

חשוב לזכור כי לא בכל מקרה האפשרות המועדפת היא תיקון מזגן, ובמקרים של מזגן ישן, חלש או פגום במיוחד, עדיף לחפש טכנאי שמבצע התקנת מזגנים. אך בדיוק כמו בתיקון, גם אם אתם מחפשים עבור התקנת מזגן השוואת מחירים זולה, זכרו כי התקנת מזגן בזול יכולה לעלות לכם ביוקר בהמשך. לכן כאשר אתם מחפשים איש מקצוע באזור מגוריכם (למשל טכנאי מזגנים בבאר שבע, או טכנאי מזגנים בדרום), בדקו שהוא אכן בקי בתחומו, כדי שתקבלו את השירות הטוב והמשתלם ביותר לטווח הרחוק.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

תוכנה לניהול משרד

בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית, תוכנת ניהול לידים הפכה לכלי חיוני לשיפור הפרודוקטיביות, ייעול תהליכים וקידום שיתוף פעולה במקום העבודה. פוסט