גיזום עצי דקל – איך זה מתבצע?

גיזום עצי דקל - איך זה מתבצע?

לפני שתתחיל להסיר עלים מתחת לקו האופקי, עליך להסתכל מקרוב על עץ הדקל שלך כדי לשים לו קץ, כמו אננס שנראה מפלצתי. בעת גיזום, הסר כפים מתים ומשקל עודף כדי להפוך את העץ שלך ליותר ייצוגי. במהלך הגיזום, הסר גם פרחים חולים, מכיוון שזה ישמור על בריאות כף היד שלך.

אם ברצונך לגזום את העץ שלך, הסר פרחים שצבעם לא נכון, כגון צהוב או חום. אתה יכול גם להסיר כפים נבולים ישנים, אבל לא מגזע העץ. כאשר גוזמים דקל קטן, חותכים את הכפיים, הפרחים, עלי הפרי וכ-2 סנטימטרים של ירוק מהגזע.

כדאי להימנע מגיזום כפים ירוקים

שכן הדבר מפר את האיזון של כף היד, מחליש אותו, מעכב את התפתחותו וגורם לאיבוד חומרי הזנה. אם אתה מוצא כתף מתה, הסר את כלי החיתוך שלך והסר אותם לפני שתפגע בעץ שלך. יתכן שתצטרכו גם להסיר עצים וגדולים מהעץ בעזרת מסור ידני או מסור ענפים.

מסור ידני הוא הכלי החשמלי האידיאלי להסרת פרחים גדולים מהעץ. אתה יכול גם להשתמש בסכין משוננת או במסור ידני, אבל אלה מתאימים רק לצמחים קטנים יותר ועצים קצרים יותר. אם אתה גוזם עצי דקל, תצטרך סכין גיזום או מסור.

עדיף לתת לכף היד לנקות את עצמה לפני חיתוך או גיזום. עלי דקל ישנים או מתים, מה שנקרא פרונד, צריכים להיות בראש רשימת החיתוך. כפות דקלים יכולות להיות עוקצניות כאשר חותכים אותן, אז הקפידו ללבוש את הבגדים הנכונים בעת הגזם.

ענפים מתים ועלים התלויים על העץ

עלולים לגרום לנזק חומרי כשהם מפוצצים ברוחות חזקות או כשהעץ מתלקח. הכלי הטוב ביותר לגיזום כפות ידיים, במיוחד כפות ידיים עם סטים קטנים, הוא גזם עוקף. תזדקק למוט חשמלי או למסור חשמלי אם תרצה להגיע לחלקים גדולים שלא תוכל להגיע אליהם באמצעות סולם או מספריים.

עלות ההסרה והגיזום של עצי דקל עשויה להיראות גבוהה

אך כדאי לבצע אותם על ידי מפתח או עץ עץ מקצועי. עדיף לשכור מעלית או להשתמש בסולם הניתן להרחבה, שכן מקומות גבוהים על עצי דקל עלולים לגרום נזק מיותר, מאשר להזמין מומחה שיבדוק ויגזום את העץ שלך.

עכשיו כשאתה יודע איך לגזום את העצים שלך ואיך לבצע שלבים פשוטים

כדי לגזום אותם, בואו נסתכל על סוג הציוד שתזדקק לו. אם אינך בטוח באיזה ציוד להשתמש לגיזום, צור קשר עם גוזם עצים אומן הגיזום כדי לברר עוד על הציוד הטוב ביותר לגיזום.

עכשיו כשאתם יודעים מה לעשות, הכינו את הכלים הנכונים, בחנו את העץ וחכו עד האביב כדי לגזום את כף היד. כדי להתחיל, אתה צריך לוודא שאתה לגזום ולגזום את כפות הידיים שלך בזמן.

גיזום עצי דקל הוא חלק הכרחי בטיפול בעצים טרופיים בפלורידה. ניתן לגזום עצי דקל כמו כל עץ אחר בנוף, אך הם זקוקים לטיפול קבוע למראה טוב ולבריאות.

בניגוד לעצים ושיחים רבים אחרים

אין צורך לגזום עצי דקל כדי לעורר צמיחה חדשה. חלק מבעלי בתים נוטים לחתוך כפות דקלים ברגע שהם מגדלים עלה, מתוך אמונה שזה יוביל לצמיחה עבה יותר. שלא כמו עצים או שיחים רבים, אין צורך לגזום עצי דקל כדי לעודד צמיחה חדשה יותר.

האביב

הוא הזמן הטוב ביותר לגיזום דקלים, שכן מותר לעלים לתלות על העץ בקיץ ובחורף כדי להגן עליו מפני טמפרטורות קיצוניות. זכור להרוג את הכף לפני ההסרה והיזהר מגיזום נלהב מדי עם מספריים או מסור. אנו מייעצים לא לגיזום פריחת הדקל שכן הם יכולים לנקז אנרגיה מהעצים, ליצור סכנות לעוברים ושבים ולמשוך מזיקים.

כפים מתים אינם מושכים

אבל הם יכולים לעזור להגן על כפות הידיים שלך מפני חום הקיץ וקור החורף. הבעיה עם פרחים מתים היא שהם יכולים למשוך מזיקים שיכולים לפגוע בעץ ובשאר הגינה. הסרת כפים מתים או גוססים לפני גיזום צמחי דקל לא רק מונעת שבירה ונזקים, אלא גם מסירה נקודות קינון של חולדות, עקרבים ומזיקים אחרים.

החדשות הטובות הן שאין זמן נכון או לא נכון לגזום עץ דקל כמו בכל עץ אחר

אם אתם רוצים שרוב הדקלים ישגשגו, גזמו אותם בחודשים החמים ביותר, כמו סוף האביב ולא באמצע הקיץ, כי זה הזמן הטוב ביותר למנוחה. בעזרת מסור נקי, ניתן לחתוך את הדקל לחלקים המתים, לחלקים חולים או פגומים, ולהשאיר רק את החלקים הבריאים של העץ.

דקל המלך (Chamaedorea) הוא עץ שמנקה את עצמו, כך שאין צורך לגזום אותו. לאחר הגיזום והגיזום יש להקפיד על מריחת הדשן המתאים במינון המתאים לכל זן עץ, לרבות תת-מיני הדקל השונים.

ישנם מספר מינים של דקלים

כולל דקל מניפה קליפורני (Washingtonia filifera), דקל התמר (Phoenix dactylifera) ודקל המלך (Syagrus romanzoffiana). דקל גדול בגובה של 25-40 רגל עולה כ-200$, אבל מקבלים הנחה אם יש לכם הרבה עצים. דקל גדול יותר שגדול מ-50 רגל יכול לעלות בין 300 ל-600 דולר לעץ.

מה היה לנו עד עכשיו?

קטגוריות נוספות באתר

צור קשר

מעוניין לפרסם אצלנו? מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים בתחום

מאמרים אחרונים באתר

טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

פרסום עסקים באינסטגרם

פרסום עסקים באינסטגרם: דרך מובילה להגדיל את העסק האינטרנט שינה את פני השיווק העסקי, ואינסטגרם ממשיך לדחוף את הגבולות, מהווה